چراغ خطی LED -مدل لاینر    (Liner LED Light)

چراغ های خطی مدل لاینر جزء مدرن ترین سیستم های نوری و روشنایی هستند که دارای ویژگی های منحصر بفردی همچون نور انعطاف پذیر ، گرمای کم و نگهداری آسان هستند و خصوصا امکان استفاده از آنها در مکانهای تفریحی با فضای سرپوشیده یا باز که برای نورپردازی میتواند علاوه بر تامین نور و روشنایی فضا باعث زیبا و لوکس به نظر رسیدن بیشتر گردد ؛از مواردی است که توجه افراد را نسبت به این نوع چراغ ها جلب میکند.

اجزا تشکیل دهنده لاین نوری از لحاظ بدنه منبع روشنایی و منبع تغذیه :

بدنه : محفظه لامپ از مشخصات آلومینیوم با دوام و مقاوم در برابر خوردگی همراه با ظاهری زیبا در رنگ های مختلف ساخته شده است. ضخامت بالا ، مقاومت در برابر حرارت و در عین حال انعطاف پذیری این نوع چراغ ها سبب نصب در مکان های مختلف ازجمله نصب در سقف ، نصب در دیواره  و حتی ترسیم اشکال گوناگون میشود.

منبع روشنایی :کیفیت مطلوب ، شدت روشنایی مناسب و داشتن استاندارد های بین المللی حفاظتی در طول عمر چراغ و نوردهی آن تاثیرگذار است.

منبع تغذیه : دونوع منبع تغذیه وجود دارد (جریان ثابت  و ولتاژ ثابت )

منبع تغذیه ولتاژ ثابت ۱۲ و ۲۴ ولت در ریسه های ۱۲ و ۲۴ ولت ثابل استفاده میباشد .

در این بخش از درایور های جریان ثابت برای تامین ولتاژ و پوشش متراژ مشخصی از ریسه هستند و برای تبدیل برق ۲۲۰ ولت به ولتاژ مورد نظر به جای منبع تغدیه استفاده میشود و منبع تغدیه وحود ندارد.  درایور ها برای تامین ولتاژ مناسب و بدون نوسان نیاز به منبعی با ولتاژ کاری ۱۲، ۲۴ و۲۲۰  ولت برای بازدهی در حالت استاندارد دارند.

ایجاد لاین های نوری مناسب ، ظریف و قابل تغییر که نسبت به نمونه های سنتی خود لاین های نوری را در یک خط باریکتر توزیع میکند میتواند برای اجرای هرچه بهتر و شیک تر پلان های معماری به صورت روکار و توکار مورد استفاده کاربران و معماران قرار بگیرد .

اولین بار نورپردازی با چراغ  های فلورسنت در مکان های صنعتی انجام شد و با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن چراغ های ال ای دی در بیشتر فضاهای تجاری ، صنعتی و کارگاه ها رواج یافت و امروزه شاهد انواع مختلف با بهترین تجهیزات جهت انجام این نوع نورپردازی ها هستیم. 

نکاتی در خصوص نصب چراغ لاینر

برای نصب چراغ لاین معمولا نیازمند تجهیزات خاصی خواهید بود. بسته به نوع چراغ ‌هایی که برای خرید انتخاب کرده‌ اید شما باید از تجهیزات مختلفی نیز برای نصب کردن آنها استفاده کنید. معمولا چراغ‌ های روکار روند نصب ساده‌ تری دارند و همین عامل نیز باعث می‌ شود تا نصب کردن آنها هزینه کمتری را برای شما داشته باشد. پس از آن نوبت به چراغ لاینر معلق می ‌رسد که باید به‌ صورت معلق در هوا نصب شود. برای نصب این چراغ‌ ها باید سازه‌ های خاصی روی دیوار نصب شوند تا امکان نصب معلق را فراهم کنند. 

از نظر سختی نصب‌ کردن چراغ ‌های لاینر ، چراغ لاینر توکار را نسبت به چراغ لاینر روکار سطح بالاتری دارد . در حالت کلی نصب چراغ های لاینر آسان است و مشتریان میتوانند با جستجو و مشاهده ویدیو های آموزشی ،خودشان نصب را انجام دهند.

 

قابلیت شخصی‌ سازی چراغ لاینر

دیود های ساطع‌ کننده نور که در چراغ لاینر استفاده می‌شوند طیف وسیعی از دمای رنگی مختلف را برای انتخاب کردن در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از آنها شما می‌ توانید حال و هوای خانه یا محیط کار خود را کاملا شخصی‌ سازی کنید. با استفاده از نوارهای مخصوص LED که این محصولات دارند می‌توانید الگوها و طرح ‌های جذابی را ایجاد کنید. این چراغ‌ها امکان نورپردازی پویا و چشم‌ نوازی را نیز برای شما فراهم می‌ کنند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط